Zondag 24 april - Paleis en proeverij

26 april 2017 - Valencia, Spanje

Vandaag is de dag voor cultuur en culinair.
's Ochtends met de bus naar het oude centrum om het keramisch museum te bezoeken. Het museum is gehuisvest in het paleis van de markies. Het is ons niet duidelijk geworden om welke markies het gaat, maar zeker is dat hij in vroegere tijden een mooi optrekje had. Wel wat veel opsmuk aan het gebouw en in het interieur, maar ieder zijn smaak. (Zie de foto's van deze dag)
Veel van het porcelijn dateerde uit de periode 1780. Prachtig om te zien dat men toen al heel verfijnde stukken kon maken.
Naast het oude werk ook een vitrine met een 7 tal stukken van Picasso uit de 50-er jaren van de vorige eeuw. Vergelijkbare werken hadden we al eens gezien in het Picasso museum in Malaga.

Tegen 14.00 uur begon de maag te knorren. Op naar het foodfestivals in het Turia park. Het is een proeverij van allemaal lokale producten zoals verschillende soorten worstjes, kaas, vegetarische hapjes en wijnen en bieren. (Frisdrank hebben we niet ontdekt)
Voor 10 euro koop je een vel met vouchers voor 4 drankjes en 4 hapjes. Daarnaast krijg je een eigen glas en bakje. Tegen inlevering van een groen armbandje kan je voor € 5 extra bonnen kopen.
Het was een bijzondere en leuke ervaring op een zoninge middag; een beetje vergelijkbaar met Noorderzon in Groningen. Zie voor een indruk de foto's.