Woensdag - 26 april - Cultuur en shoppen

26 april 2017 - Valencia, Spanje

Het eind van de stedentrip komt al weer in zicht. Tijd om es even na te gaan wat we nog willen doen en zien. We besluiten om vandaag in ieder geval de San Nicolas kerk te bezoeken. Ja, die van Sint Nicolaas!!
Het is niet zo maar een kerk. Allereerst is het lastig om hem te vinden. Het lijkt wel een schuilkerk. Maar dankzij Google maps en de bijbehorende navigatie vinden we de kerk. Het is - en dat was al aangekondigd - een kerk met ongelooflijk mooie schilderingen van Bijbelse voorstellingen. De fresco's in de sixtijnse kapel in Rome verbleken er bij. (Misschien een beetje overdreven, maar .... zie de foto's).
We hebben met verbazing en verwondering het geheel aanschouwd en geluisterd naar de uitleg via de hoofdtelefoon.

Na onze portie Relikunst is het tijd om te gaan shoppen. We scoren een Spaanse flamenco jurk (roze met witte stippen) voor Yfke en een stoer T-shirt met vest voor Wybren.
Hierna is er een moment om even de voetjes van de vloer te doen.

's Avonds Grieks gegeten in restaurant Kuzina (=keuken). Er zijn in Valencia ongeveer 3100 restaurants. Op Trip advisor staat Kuzina (KZN) op de 36-ste plaats. Dat moet wel goed zijn en .... dat was het. Heerlijk gegeten. Voor en hoofdgerecht, Griekse wijn er bij en koffie met Raki na. Als of we even op Kreta waren :-)

Rond 22.30 uur met de bus naar huis. Ken je het verhaal van de bus die niet kwam?
De bus kwam niet omdat de laatste bus ......... Juist ja.
Maar .... gelukkig rijden er vele taxi's in Valencia die heeeel hard kunnen rijden. De verloren wachttijd hadden we dan ook gauw ingehaald.

1. ❤️❤️❤️:
    4 mei 2017
    Mooi gedaan allemaal. Bedankt voor al het werk.