We zijn er vervolg dag 1

21 april 2017 - Valencia, Spanje

Op pad. maar waar begin je. We hadden de Valencia reisgids bestudeerd, de Valencia app gedownload, tips van vrienden bekenden en collega's in het achterhoofd en de plattegrond op zak. Eigenlijk een overkill aan informatie. Deze overvloed veroorzaakte op de moment een soort reisstress die je niet wil. Het is toch vakantie? HET moment om alles van je af te leiden glijden?
We zijn dus maar gaan lopen en hebben de 'dingen' op ons af laten komen. Het weer is daarbij een belangrijke vakantie succesfactor. Het was bewolkt, maar met een jas aan, niet koud. In ieder geval beter dan in NL. Dat is een +punt. Al gauw zagen we aan de horizon de kantelen van de stadspoort en en de torens van vele kerken. Door de stadspoort kwamen we via een wirwar van kleine straatjes, bij de grote botanische tuin van de universiteit. Een korte blik naar binnen deed ons besluiten die binnenkort te bezoeken voor een bezichtiging en om in alle rust te lunchen. Zeg maar een soort medidatieve lunch.
De wandeling begon wat kleuriger en levendiger te worden. Leuke pleintjes en pleinen met de nodige horeca gelegenheden. Ander gezegd ... Aan tapas tenten geen gebrek.
Weer een + want eten en drinken is ook zeker een succesfactor. Maar is er meer. Zeker ....kunst en cultuur, straat muzikanten en bedelende zwervers (veelal met hond).
Om alle 1e indrukken te bespreken en verwerken was het tijd voor een terras moment met een heeeerlijke witte wijn. NB. Waarschijnlijk smaken ze allemaal heerlijk na 2 uur slenteren en een bezoek aan 2 rijk gedecoreerde katholieke kerken.
Langzaam begon de maag op te spelen. Tijd om ons te richten op de vele eetzaakjes. De favoriete keuzewas de autenthieke zaak Cordellats met -volgens het uithangbord-Tapas, Peallas, Vinos en Cervezas. De verbijstering kwam over ons toe we bij de Tapas ook bitterballen en vlammetjes ontdekten. Ook hier zo'n Spaans Hollandse zaak met dhr. Kramer als eigenaar. Maar ... dat terzijde. Het eten en de huiswijn was heerlijk en de Spaans Engelse bediening erg vriendelijk. Kortweg -> bedankt meneer Kramer, het was top.
Op het hoogte punt van de avond is het verstandig om af te sluiten. Daarom besloten we naar huis te slenteren en het bed op re zoeken om de volgende dag (vrijdag) weer gereset van start te gaan