Dinsdag - 25 april - Fietsen

24 april 2017 - Valencia, Spanje

De zon schijnt weer. Tijd om op te staan.

Omdat Valencia op aan de zee ligt is het er vlak en daarom ideaal om te fietsen. Met de bus gaan we naar de fietsverhuur "Verrassend Valencia" Daar verhuren ze voor € 12.50 per dag degelijke Hollandse fietsen met een boodschappenkratje voorop. De route ging langs de arena voor stierengevechten en het prachtige trein hoofdstation naar de oude en grootste overdekte warenmarkt van Spanje, de Mercat central. Een prachtig gebouw met vele kramen met groenten, fruit, vlees, vis. lekkernijen etc. We hebben 2 stukken stukbrood met ceranoham en kaas gekocht om onderweg te nuttigen.  Om een indruk te krijgen is het verstandig om ff bij de foto's te kijken.

Van de markt weer richting strand. Een fietsroute die ons in bijna in 1 rechte lijn daar naar toe bracht. Hierbij gingen we ook door de buitenwijken van de stad. Het viel op dat veel mensen wonen in flats van 4 hoog terwijl er genoeg ruimte is voor laagbouw. Aan het strand ons broodje genuttigd, een tijdje lekker gezeten en daarna een glas Sangria gedronken op een terrasje.

Tijd om weer op de pedalen te stappen. Eerst een stukje langs de kust en de haven en dan bij zee afbuigen naar het Turiapark (Dat park in de droog gelegde rivier).
Langzaam aan - met een paar korte pauzes voor foto momenten - weer door het park naar ons appartement gefietst.

's Avonds tegen 20.00 uur de fietsen weer ingeleverd, waarna we op zoek gingen naar een restaurant. We vonden een leuke Spaanse taverne waar nog net een tafel vrij was. Heerlijk gegeten in een leuke sfeer met vriendelijke bediening. Hilda nam een steak en Henk de paella Valencia met kip en konijn.

Rond 22.00 uur met de (Spaanse) bus naar huis. Om niet te lang te hoeven lopen kozen we voor een trip met overstap. Binnen een uur zou je met het kaartje kunnen overstappen. Dat bleek toch ff wat anders te zijn dan dat onze gids Jose ons had laten weten. Hilda kan er meer over vertellen. Ik sluit af met de mededeling dat we uiteindelijk toch met de bus thuis kwamen.

***