Vrijdag 21 april - Wandeldag

21 april 2017 - Valencia, Spanje

Vandaag - vrijdag - gaan we wandelen. We gaan het Turia park, dat midden door de stad loopt, verkennen en nemen broodjes mee om in het park te lunchen.
Het park is langgerekt ca. 150 - 200 meter breed en ongeveer 10 km lang. Het was vroeger een rivier. Na een grote overstroming in 1957, waarbij meer dan 200 mensen overleden, heeft men de rivier buiten de stad omgeleid naar zee. Eerst waren er plannen om door de drooggevallen rivier een super snelweg aan te leggen richting Madrid en Barcelona. Gelukkig heeft het gezonde verstand gewonnen en is het nu een prachtige groene long met veel wandel- en fietspaden. Daarnaast kunnen de inwoners van Valencia - jong en oud - er allerlei sporten beoefenen.
Na ruim een uur wandelen en genieten van en de rust en ons broodje gingen we door de grote poort de oude stad in. Via slingerende straatjes kwamen we op het plein bij de basiliek. Daar was het moment aangebroken om op een terras in de zon te genieten van een heerlijke witte wijn, taas en ..... en nog een witte wijn.
Dit is pas echt vakantie.
'S Avonds een pizza gegeten bij een Italiaans restaurant. Omdat het 's avonds afkoelde zijn we binnenkort gaan zitten.
Rond 10 uur naar huis, wat voor de volgende ochtend stond er een fietstoer - met gids - gepland.
Ja, ook in de vakantie blijven we plannen en organiseren

Zie voor een impressie van de dag het onderdeel foto's bij deze blog.

1. Sjoukje:
    24 april 2017
    Hoi, het is leuk om op de hoogte te blijven
    Ik ben wel jaloers op het mooie weer. Wil ik ook wel.
    Veel plezier vandaag uit een zeer bewolkt en winderig Breukelcity
  2. Carel:
    24 april 2017
    Leuk die verhalen en foto's.
    Enne Henk : volgens mij zit je al in de Buitenhofmodus.
  3. Daan:
    29 april 2017
    Nou goeije dag even zeg, nou toch dan wel even, goeije dag...

Heerlijk wandel verhaal, was er helemaal in mijn denkbeeldige tijd. Wat een zaligheid dat je op E-bikes zo snel je kunt verplaatsen van A naar B. Wanneer waren jullie uit Nederland vertrokken?
    En dan die foto's, wat een aparte architectuur heeft het zuiden van Europa, vinden jullie ook niet?
    Ik schrijf later nog wat meer, ga nu voor de tweede dag naar Superbikes.
    moi eh liefs daanxx en bedankt voor de felicitaciones.